tiistai 4. huhtikuuta 2017

Eksitentia-lista

1. "Moi. Mä oon Juhani. Mulla on musiikkiblogi." Tai ei ihan noin, mutta tuntuu, että tuon tämän esiin toistuvasti keskusteluissa, jotka eivät suuremmin sitä kaipaa. Minkäs teet; ajatukset on tässä, koska tuntuu kivalta ja jännittävältä kirjoittaa asioita aateekoolla intternettiin näkyville.

2. Facebookissa Henkka sanoi  aikanaan aloittaneensa musablogin, kun sellaisia ei Suomessa ollut - ja että se oli lukutilastojen kärjessä pitkään. En kai mä nyt perhana täällä ole mitenkään samassa kategoriassa, kuin joku ammattikirjoittaja?! Apua! Eikö blogaaminen olekaan vain harmitonta höpöä? Pitääkö olla ammattimainen ... ja mistä sen tietää, jos vahingossa on tai ei ole?

3. Montako lukijaa on paljon?

4. Onko tämä defenssi, kehityskeskustelu vai identiteettikriisi?!

5. Tuolla ihan ensimmäisissä postauksissa naureskelin, ettei blogi ole mainoskelpoinen. Nyt se yllättäen onkin. (luulin, että vaditaan jotain tasoa) Pitääkö mun mainostaa? Haluanko mä mainostaa? Onko moraalitonta mainostaa? Tuleeko musta tsiljonääri vai angstiporvari, jos mä rupeen mainostamaan. Voi jumpe.

6. Minä vuonna Henkka oikein aloitti bloginsa?!?

7. Onko tämä sisältö nyt sitä mitä tältä halusin? Monta postausta ja kamalasti tekstiä. Ei yhtään kuvaa. Onko tämä maailman tylsin blogi? Ja miksi minä halusin ulkoasusta juuri sen maailman tylsimmän ...eiku geneerisimmäin?! Voisi kai sitä päivittääkin -- vai onko se sitten noloa hifistelyä? Varsinkin, kun tämä bloggerin alusta ei ole kaikkein notkein...

8. Saako tällaisia metajuttuja julkaista osana blogia, vai syökö tämä uskottavuutta kaikelta? Onko sitä uskottavuutta ylipäätään? Miten blogia pidetään? Onko näissä jotain sudenkuoppia, vai saanko vaan kirjoittaa? Kuitenkin samalla vähän yritän hahmottaa ennakkoonkin, mitä tekstejä blogiini tuuttaan. Eiku kuulostaa tärkeämmältä, jos toimitan.

9. Käytänkö mä liikaa kursiivia?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti